CASE

Amsterdam UMC

In 2018 is het VUmc, het medisch centrum van de Vrije Universiteit en het AMC, Academische Medische Centrum gefuseerd met als nieuwe naam Amsterdam UMC. Bij deze grootschalige verandering hoorde ook een nieuwe website. In samenwerking met Something Big en GX software hebben wij gezamenlijk het redesign gebouwd. Waar onze hoofdtaak het front-end van de website was.

USER centric solutions

Usable

Onze opdracht was het bouwen van een gebruiksvriendelijke, schaalbare en onderhoudsvriendelijke website. Dit hebben we gedaan, met de grootste zorg, zoals patiënten van het Amsterdam UMC ook mogen verwachten.

Secure

Samen met onze partner GX (CMS) hebben we ervoor gezorgd dat de veiligheid van gegevens en de privacy van gebruikers van de website, is gewaarborgd. ­­Dit hebben we onder andere gedaan door kritisch om te gaan met open source code van andere partijen die nodig is om de website goed te laten functioneren.

Engaging

Net als dat Amsterdam UMC bekend staat om haar zorgvuldige en betrokken omgang met patiënten, hun familieleden en omgeving, staat betrokkenheid bij ons ook hoog in het vaandel. Met onze partners Something Big (design) en GX Software (CMS) hebben we meegedacht over de bruikbaarheid van de toepassing en zijn we met verbetervoorstellen gekomen, zodat we de gebruiker een optimale gebruikerservaring kunnen geven.

Relevant

De relevantie van dit project blijkt uit de wens om, na de fusie van het VUmc (het medisch centrum van de Vrije Universiteit) en het AMC (het Academisch Medisch Centrum), een nieuwe huisstijl en website te realiseren, zodat voor de gebruiker duidelijk is dat hij met 1 organisatie te maken heeft en hij de informatie die hij nodig heeft gemakkelijk kan vinden.

Om de gebruikerservaring op de site te verbeteren en de website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Meer informatie hierover? Bekijk ons privacyverklaring.